Zlínská Rally Village, spojená s už tradiční Star
Rally Historic, která doprovází legendární Barum Rally, byla svědkem
premiérové prezentace všech tří soutěžních speciálů La Carrera
Panamericana Czech Republic Rally Teamu. Návštěvníci mohli vidět nejen
vozy i jejich posádky pro slavnou Carreru Panamericanu, ale také zcela
nové zázemí pro týmové servisní zóny včetně speciálních stanů,
označených kromě loga týmu také emblémy jednotlivých automobilek –
Subaru, Porsche a BMW.
"Všichni jsme si to ve Zlíně užili, přišly se podívat
tisíce lidí a dokázali jsme jim náš projekt dobře představit. Z
našich vozů absolvovalo plnou soutěžní zátěž Porsche Jardy
Petráska, ale i naše Subaru ukrojilo své soutěžní kilometry. Vzhledem
k dost rozbitému charakteru rychlostních zkoušek na Zlínsku, jsme
zvolili možnost Subaru projet pouze na večerní superspeciálce v
ulicích Zlína. Přece jen, charakter zkoušek v Mexiku bude odlišný,
čeká nás tam hladký a kvalitní asfalt, čemuž odpovídá specifikace
podvozků," řekl po návratu pilot soutěžního Subaru GSR Coupé
Vojtěch Štajf.
Jak dodal, účastí ve Zlíně přípravy rozhodně nekončí:
"Naopak, pokračujeme v testech. Celkově se mi jízdní chování auta
líbilo, ale v týdnu nasadíme další úpravy na motoru s cílem
zvýšení jeho výkonu a vyzkoušíme převodovku s kratšími převody.
Potěšil nás rozsah využitelných otáček při maximu točivého
momentu, a to máme karburátory nastaveny na benzin oktanového čísla
91, přece jen musíme počítat s horším mexickým palivem. Zapracovat
chceme ještě na nastavení podvozku a brzd, proto nás před odjezdem
ještě nějaké testovací štace čekají."
Jaroslav Petrásek si naopak projel celou Star Rally
Historic a úspěšně ji dokončil. Na sedadlo spolujezdce tentokrát
usedl Otto Slezák, neboť Karel Jirátko, který bude Jardovým parťákem
na Carreře, absolvoval soutěž jako pilot vlastního BMW. "Výborně jsme
se svezli, ačkoliv povrch 'barumky' je poněkud uskákaný a naše auto
má nižší světlou výšku kvůli specifikům mexických zkoušek.
Potřebovali jsme vyzkoušet Porsche ve všech jízdních režimech, a to
se nám povedlo. Závod jsem si skvěle užil a pochopitelně, ryzí
sportovní charakter vozu Porsche s koncepcí 'vše vzadu' tomu nahrál.
Ani pro nás ale testy nekončí a s vozem se ještě svezeme, abychom
získali ještě více poznatků, které se nám v Mexiku budou
pochopitelně hodit," dodal pilot bílého Porsche 911S.
Petr Kačírek sice své unikátní BMW 3,0 CS na
rychlostních zkouškách nepředvedl, přesto krásné bílé kupé s
charakteristickými ledvinkami na masce chladiče, tradičním bavorským
řadovým šestiválcem a úhlednými modrými koly ve Zlíně nechybělo.
Petrův závodní program je více než bohatý, kromě okruhů startuje
také v rally a už týden po Zlínu pojede rallysprint ve Vyškově. Jak
sám dodává, na finalizaci speciálu pro Carreru rozhodně najde dostatek
času.
Ten se dramaticky krátí. Už po uplynutí první dekády
měsíce září zmizí nejen unikátní soutěžní speciály z týmových
dílen, ale i veškeré servisní vybavení i náhradní díly v útrobách
kontejnerů a vydají se na loď do mexického přístavu Veracruz, kam
doputují přibližně za čtyři týdny. Právě tam dojde k jejich
vyložení a přípravě ke startu na Carreře. To už bude český tým
operovat na mexickém území a jeden z logisticky nejkomplexnějších
projektů v českém motoristickém sportu bude moci začít.
|