Rally odstartovala před:
3 3 5 0 7 3 7"Přátelé, vítejte po roce zpět u nás na mexickém velvyslanectví! Rádi podpoříme snahu českých sportovců v motoristické soutěži Carrera Panamericana. přejeme vám úspěch!" Slova hostitele tiskové konference La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Teamu, velvyslance Spojených států mexických v Česku pana Pabla Maceda byla výmluvná. Loučení před soutěží, stejně jako vloni, proběhlo v milé atmosféře na půdě mexického velvyslanectví v Praze i za účasti zástupce ministerstva zahraničních věcí pana Ivana Jančárka.
Český tým, po loňském úspěšném vystoupení, se do Mexika vrací silnější o loňské zkušenosti. Vojtěch Štajf i Petr Kačírek se v průběhu roku mohli věnovat nejen svým stálým závodnickým programům (Petr v závodech na okruzích, Vojta jako úspěšný účastník mistrovství Evropy v rally) a technické týmy pomalu, ale jistě cizelovaly techniku, která byla vloni postavena těsně před odjezdem. "Jeli jsme Rally Bohemia a vydatně testovali. nic jsme nepodcenili a víme už, co nás v Mexiku čeká. Proti loňsku máme auta připravená stoprocentně," říká Petr Kačírek a Štajf ho doplňuje: "Ano, po loňské zkušenosti chceme útočit na přední příčky, protože jsme výrazně lépe připraveni. Ale je to motoristický sport a ne vždy vám může všechno vyjít, byť se cítíte připraveni sebelépe, takže pokora vůči obtížnosti celé Carrery v nás rozhodně zůstává!"
Čechy čeká v Mexiku nejen vlastní závod, ale i úporný a nesmlouvavý logistický marš plný stresu a snahy stihnout další rychlostní zkoušku. "Rychlostní zkoušky jsou pro nás vysvobozením. Můžeme se v nich plně soustředit na svůj výkon a víme, že nám to protivky nic nevyjede ze zatáčky. Na přesunech je to ovšem jiné. Jsou naplánovány v tak těsném sledu a za plného provozu a vyžadují si tak vysoký rychlostní průměr, že jedeme vlastně závody dva. Spojovačky bývají mnohem více stresující a v době konání závodu místní policisté závodníkům tolerují porušování dopravních předpisů. Jedině tak stihnete přesun na další erzetu," říká navigátor Jaroslav Jugas.
Tým tedy v pátek 9. října odlétá do Mexika, kde jej týden před startem čeká mimořádně nabitý program. Po převzetí veškeré doprovodné techniky se přesouvá po Panamericaně do přístavu Veracruz, kde u na ně čeká celníky odbavený kontejner plný materiálu, ale hlavně dvou nablýskaných závodních skvostů. Zatímco vloni se celá česká ekipa přesunula jen na druhý konec města a připravovala se na start, tentokrát ji čeká dalších 750 kilometrů směrem na jih do státu Chiapas při guatemalských hranicích. Teprve tam letošní Carrera startuje. Obě soutěžní posádky musejí ještě zvládnout najíždění rychlostních zkoušek první etapy, aby i do ní disponovaly klasickým soutěžáckým rozpisem evropského střihu. Není to nutné, ba ani povinné, ale jak se české posádky vloni přesvědčily, pomůže to.
"V Mexiku chceme uspět, cílem je první desítka v celkovém pořadí a být vysoko v našich třídách. Jen u mě v kategorii dvoulitrových čtyřválců startuje 16 posádek a konkurence přituhla. Mám ale výhodu v jezdecké připravenosti. Zatímco soupeři startují na vozech, které už byly vyrobeny v závodní verzi, u nás je tomu naopak. Je to vůbec první vůz značky Subaru na Carreře a v celém světě není jiný obdobný kousek. Kdybych ho zničil, jiný už nedám dohromady. Myslet na to ale nemůžu, brzdilo by mě to. Pojedeme tedy rychle, ale zodpovědně," podotkl Štajf.
Tiskové konference se zúčastnil i jeden z podporovatelů týmu Karel Janeček. "Mám rád historii a dobré věci, které z ní vznikly. Český tým na mexické soutěži, navíc navazující na českou závodnickou legendu Jaroslava Juhana, to je něco originálního a originální snahy podporuji rád. A v neposlední řadě miluji auta. Vojta mě svezl jako spolujezdce při pražském rallysprintu a byl to pro mě úchvatný zážitek. Kdyby mi to čas v budoucnu umožnil, nebránil bych se možnosti si Carreru vyzkoušet také," řekl Janeček.
Dodejme, že soutěž startuje 16. října v Tuxtla Gutierrez a po sedmi etapách skončí ve městě Durango. Obě české posádky jsou v ní i letos jedinými zástupci středoevropského regionu.