Rally odstartovala před:
3 3 5 1 4 5 3Stopa Jaroslava Juhana na Carreře sice měla být bývalým režimem navždy smazána, pro nás se však stala inspirací. Ještě žádný český tým se nikdy v minulosti na dlouhou mexickou soutěž nevydal, a už vůbec ne s historickými závodními vozy! Nápad zrál delší dobu v hlavě Vojtěcha Štajfa, úspěšného rallyového závodníka a mistra republiky v kategorii produkčních vozů. Tři české posádky tří světových značek se v roce 2014 postavily na start v rolích průkopníků novodobé české účasti v klání, které je posledním světovým revivalem slavných dálkových jízd minulosti, které se zachovalo svůj původní vytříbený charakter a který tak ve světovém měřítku nemá srovnání. A co víc, nejde o žádnou jízdu pravidelnosti – rychlostní průměry, účast hvězd světového motorismu i parametry původních ročníků staví laťku obtížnosti celého závodu opravdu vysoko. Všechny vozy českého týmu jsou navíc unikátními speciály, postavenými pro účast právě v mexickém závodu – u vozu Vojtěcha Štajfa šlo navíc o světovou premiéru automobilu Subaru na trati Carrery.
Posádky českého týmu pro závod La Carrera Panamericana jsou dvě. Každá dvojice je v něčem jiná, přesto tvoří ten nejsilnější tým. Jezdci Vojtěch Štajf a Petr Kačírek jsou mezinárodními mistři České republiky v rallye, resp. na okruzích a své dvacetileté zkušenosti za volanty závodních strojů chtějí na trati latinskoamerického závodu zúročit, ostatně skvěle se umístili už při svém prvním mexickém klání. Oba navigátoři jsou pak stoprocentní profesionálové, jejichž účast na La CarreraPanamericana je však jedním z nejvýznamnějších zářezů do pažeb jejich soutěžních kariér.
Šéfmechanik:
Pavel Janoušek
Mechanici:
Milan Pálek
František Adámek
Václav Kopáček
Petr Behro
Logistika:
Jiří Kačírek
Marcela Ehlová
Tlumočník:
Dominic Christian
Média:
Tomáš Forejt
Petr Frýba
Vlasta Čtvrtníčková
Jiří Vintr
Celý tým bude čítat téměř dvě desítky lidí a půjde o jednu z logisticky a organizačně nejnáročnějších soutěžních účastí v historii českého motoristického sportu, vyžadující si více než roční přípravu. Logistika účasti na La Carrera Panamericana není vůbec jednoduchou záležitostí. Týmové vedení má kromě organizace celého týmu na starosti i komunikaci s organizátory, dopravními společnostmi, celním úřadem v Mexiku, leteckou společností či dodavateli pneumatik a náhradních dílů na všechny tři vozy. S předstihem je třeba také zařídit ubytování, kde není podstatná jen kapacita, ale také zázemí. Po každé etapě potřebuje tým větší odstavnou plochu, kde bude moci provést potřebnou údržbu na všech závodních vozech. Ke každému závodnímu automobilu jsou určeni dva mechanici, všem pak velí dlouholetý šéfmechanik týmu Subaru Pavel Janoušek.