Rally odstartovala před:
3 3 5 2 3 3 0Carrera Panamericana se zastavila nedaleko Mexico City. Toluca hostila cíl třetí etapy a její jižní a západní okolí nabídlo 13 rychlostních zkoušek, z nichž ta poslední byla zrušena pro déšť. Vojta Štajf a jeho Subaru si znovu vedli znamenitě, zatímco Petr Kačírek ztratil po technických problémech, odlišných v první i druhé polovině etapy...
Třináct testů bylo od sebe odděleno přestávkou se servisní zónou. V ní byla práce hlavně na BMW Petra Kačírka. „První polovinu etapy byl slabý zážeh svíček, auto kuckalo a moc nejelo, soupeři nás dojížděli. Bohužel jsme tam nechali dost minut, takže to nebude etapové pódium jako včera. Ale hlavní je, že jsme dokončili a jedeme dál,“ řekl v půldenním servisu Petr Kačírek. Jenže ani odpoledne se nedařilo podle představ, byť motor po výměně svíček už fungoval skvěle. V deštivých erzetách přestaly pracovat stěrače, a to je problém. „Naštěstí se dalo orientovat podle středové dělící čáry, jinak jsme auto mohli rozvěsit po okolních horách,“ sděloval své dojmy navigátor Jarda Jugas.
To Vojtovi Štajfovi se dařilo. Od začátku bojuje o vítězství ve třídě s místním pilotem Raulem Gonzálesem, dlouholetým specialistou na Carreru Panamericanu, který startuje s krásně provedeným dvoulitrovým Karmannem s motorem vzadu a pohonem zadních kol. „I dnes to bylo vyrovnané. On má výhodu jasně vyššího výkonu motoru, naší silnou stránkou jsou zkušenosti, jízda na mokru a jízdní vlastnosti auta. Na první vložce jsme byli stejně, na druhé jsme byli lepší o vteřinu, na třetí nám nadělil sedmnáct, holt jakmile je to do kopce, poráží nás, má větší objem motoru. Ale další zkoušky mají být z kopce, a to je zase mnohem nadějnější pro nás, navíc si naše Subaru libuje v jakémkoli techničtějším úseku, ne v táhlých rovinkách, jetých ‚na motor‘,“ hlásil Vojta v závěrečném přeskupení.
Co je také podstatné, po jednodenní přestávce zase vyjede do etapy posádka Jarda Petrásek a Karel Jirátko. Mechanici v Mexico City pracovali celou noc, ale bohužel nebylo možné, aby Jarda dnes do etapy vyjel. Podařilo se nakonec zprovoznit rozdělovač na motoru, který byl příčinou toho, že motor nestartoval. Zkrátka, když jede Jaroslav s Porsche Carreru, nevzdává! Práci mechaniků je třeba znovu náležitě podtrhnout, za poslední čtyři dny mají denní průměr spánku pod dvě hodiny, a tak se relativní blízkost Toluky hodí, mechanici se konečně více vyspí před tím, než se celý závod odebere do Morelie.
Večerní ceremoniál na náměstí v Toluce proběhl za mimořádného zájmu místních fanoušků, kteří, a to je odlišné od evropských rally, nenavštěvují v tak hojné míře samotné rychlostní zkoušky, o to víc se pak soustředí na servisní zóny a hlavně závěrečné slavnostní dojezdy, kde se s posádkami mohou setkat, potřást si rukou, vyfotografovat se s ní, získat autogram. Přijetí v Toluce bylo nesmírně příjemné a vřelé, ostatně Morelia, cíl další etapy, nemá v tomto ohledu být vůbec jiná... Nezbývá než se těšit, byť výsledky vyjdou pravděpodobně až s velkým zpožděním.
Sledujte dění v našem týmu na slavné Carreře také na našem facebookovém profilu!
Fotografie z dnešní etapy a nejen z ní najdete na stránkách: http://www.petrfryba.com/ downloader, heslo je LCP2014.