Rally odstartovala před:
3 3 5 1 2 0 6Zlínská Rally Village, spojená s už tradiční Star Rally Historic, která doprovází legendární Barum Rally, byla svědkem premiérové prezentace všech tří soutěžních speciálů La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Teamu. Návštěvníci mohli vidět nejen vozy i jejich posádky pro slavnou Carreru Panamericanu, ale také zcela nové zázemí pro týmové servisní zóny včetně speciálních stanů, označených kromě loga týmu také emblémy jednotlivých automobilek – Subaru, Porsche a BMW.
"Všichni jsme si to ve Zlíně užili, přišly se podívat tisíce lidí a dokázali jsme jim náš projekt dobře představit. Z našich vozů absolvovalo plnou soutěžní zátěž Porsche Jardy Petráska, ale i naše Subaru ukrojilo své soutěžní kilometry. Vzhledem k dost rozbitému charakteru rychlostních zkoušek na Zlínsku, jsme zvolili možnost Subaru projet pouze na večerní superspeciálce v ulicích Zlína. Přece jen, charakter zkoušek v Mexiku bude odlišný, čeká nás tam hladký a kvalitní asfalt, čemuž odpovídá specifikace podvozků," řekl po návratu pilot soutěžního Subaru GSR Coupé Vojtěch Štajf.
Jak dodal, účastí ve Zlíně přípravy rozhodně nekončí: "Naopak, pokračujeme v testech. Celkově se mi jízdní chování auta líbilo, ale v týdnu nasadíme další úpravy na motoru s cílem zvýšení jeho výkonu a vyzkoušíme převodovku s kratšími převody. Potěšil nás rozsah využitelných otáček při maximu točivého momentu, a to máme karburátory nastaveny na benzin oktanového čísla 91, přece jen musíme počítat s horším mexickým palivem. Zapracovat chceme ještě na nastavení podvozku a brzd, proto nás před odjezdem ještě nějaké testovací štace čekají."
Jaroslav Petrásek si naopak projel celou Star Rally Historic a úspěšně ji dokončil. Na sedadlo spolujezdce tentokrát usedl Otto Slezák, neboť Karel Jirátko, který bude Jardovým parťákem na Carreře, absolvoval soutěž jako pilot vlastního BMW. "Výborně jsme se svezli, ačkoliv povrch 'barumky' je poněkud uskákaný a naše auto má nižší světlou výšku kvůli specifikům mexických zkoušek. Potřebovali jsme vyzkoušet Porsche ve všech jízdních režimech, a to se nám povedlo. Závod jsem si skvěle užil a pochopitelně, ryzí sportovní charakter vozu Porsche s koncepcí 'vše vzadu' tomu nahrál. Ani pro nás ale testy nekončí a s vozem se ještě svezeme, abychom získali ještě více poznatků, které se nám v Mexiku budou pochopitelně hodit," dodal pilot bílého Porsche 911S.
Petr Kačírek sice své unikátní BMW 3,0 CS na rychlostních zkouškách nepředvedl, přesto krásné bílé kupé s charakteristickými ledvinkami na masce chladiče, tradičním bavorským řadovým šestiválcem a úhlednými modrými koly ve Zlíně nechybělo. Petrův závodní program je více než bohatý, kromě okruhů startuje také v rally a už týden po Zlínu pojede rallysprint ve Vyškově. Jak sám dodává, na finalizaci speciálu pro Carreru rozhodně najde dostatek času.
Ten se dramaticky krátí. Už po uplynutí první dekády měsíce září zmizí nejen unikátní soutěžní speciály z týmových dílen, ale i veškeré servisní vybavení i náhradní díly v útrobách kontejnerů a vydají se na loď do mexického přístavu Veracruz, kam doputují přibližně za čtyři týdny. Právě tam dojde k jejich vyložení a přípravě ke startu na Carreře. To už bude český tým operovat na mexickém území a jeden z logisticky nejkomplexnějších projektů v českém motoristickém sportu bude moci začít.