Rally odstartovala před:
3 3 5 1 5 3 1Stopa Jaroslava Juhana na Carreře sice měla být bývalým režimem navždy smazána, pro nás se však stala inspirací. Ještě žádný český tým se nikdy v minulosti na dlouhou mexickou soutěž nevydal, a už vůbec ne s historickými závodními vozy! Nápad zrál delší dobu v hlavě Vojtěcha Štajfa, úspěšného rallyového závodníka a mistra republiky v kategorii produkčních vozů. Tři české posádky tří světových značek se tak postaví na start v rolích průkopníků novodobé české účasti v klání, které je posledním světovým revivalem slavných dálkových jízd minulosti, které se zachovalo svůj původní vytříbený charakter a který tak ve světovém měřítku nemá srovnání. A co víc, nejde o žádnou jízdu pravidelnosti – rychlostní průměry, účast hvězd světového motorismu i parametry původních ročníků staví laťku obtížnosti celého závodu opravdu vysoko. Všechny vozy českého týmu budou navíc unikátními speciály, postavenými pro účast právě v mexickém závodu – u vozu Vojtěcha Štajfa jde navíc o světovou premiéru automobilu Subaru na trati Carrery.
Posádky českého týmu pro závod La Carrera Panamericana jsou tři. Každá dvojice je v něčem jiná, přesto tvoří ten nejsilnější tým. Jezdci Vojtěch Štajf a Petr Kačírek jsou mezinárodními mistři České republiky v rallye, resp. na okruzích a své dvacetileté zkušenosti za volanty závodních strojů chtějí na trati latinskoamerického závodu zúročit. Jaroslav Petrásek pak svou vůli a koncentraci čerpá především z letectví a jachtingu, kde dosáhl pozoruhodných úspěchů. Všichni tři navigátoři jsou pak stoprocentní profesionálové, jejichž účast na La CarreraPanamericana však bude jedním z nejvýznamnějších zářezů do pažeb jejich soutěžních kariér.
His motorsport activities are connected with Rally Dakar from the very beginning. Since 1999 has been a permanent contributor of internet dailies Motormix, Car.cz and Dakar-Rally.cz. He collaborates with magazines Trucker, Offroad and Automobil. As a journalist he was personally accredited to Rally Dakar 2004-2010, Hungarian Baja 2008, Central Europe Rally 2008 and Silk Way Rally 2013. He has become first Czech journalist accredited within scope of prestigious exhibition race Dakar Pre-Proloog in Valkenswaard. During the years 2006 - 2012 he served as a press officer for Loprais Dakar Team in which he had met Vojtech Stajf, the navigator of Ales Loprais back in 2009 and 2011. As a co-author, he has participated in creation of 4 books from Rally Dakar milieu. He is also an active designer, builder and producer of paper race car models and his publishing house Vimos has published already 20 of them. He is a big admirer of Jaroslav Juhan so the team couldn’t actually find more suitable candidate for the duty of a team impresario indeed. Jiri Vintr works as a manager of product department in UniCredit Leasing CZ.
CZECH TEAM'S FIRST APPEARANCE ON ONE OF THE WORLD'S TOUGHEST MOTORSPORT CHALLENGES
There are four crews of Czech Rally Team set for La Carrera Panamericana race. Every couple is specific yet they constitute the strongest team. Drivers Vojtech Stajf and Petr Kacirek are both int’l champions of the Czech republic – one in rally and one in circuit racing respectively and the experience they gathered behind the race cars’ steering wheels in last twenty years is what they want to utilize on the Latin American race track. Josef Vystejn then has experiences not only from contemporary race cars but also from veteran cars’ rallies. The youngest driver Jaroslav Petrasek has acquired his will and concentration mostly from aviation and yachting in which fields where he achieved remarkable successes. And all four navigators are 100% professionals, whose participation in La Carrera Panamericana will be one of the most significant notch on a butt of their race achievements.
Logistika účasti na La Carrera Panamericana není vůbec jednoduchou záležitostí. Týmový manažer Jürgen Bertl má kromě organizace celého týmu na starosti i komunikaci s organizátory, dopravními společnostmi, celním úřadem v Mexiku, leteckou společností či dodavateli pneumatik a náhradních dílů na všechny čtyři vozy. S předstihem je třeba také zařídit ubytování, kde není podstatná jen kapacita, ale také zázemí. Po každé etapě potřebuje tým větší odstavnou plochu, kde bude moci provést potřebnou údržbu na všech čtyřech závodních vozech.
Velkou výhodou Jürgena Bertla je jazyková vybavenost. Kromě rodné němčiny vládne též plynnou angličtinou a španělštinou. Jürgenova komunikace s posádkami a šéfmechanikem Pavlem Janouškem pak bude probíhat v kombinaci angličtiny a českých slovíček, které německý šéf týmu díky bydlišti v Hofu blízko českých hranic trochu ovládá. Ke každému závodnímu automobilu jsou v týmu určeni dva mechanici, všem pak velí dlouholetý šéfmechanik týmu Subaru Pavel Janoušek. Na území Mexika se k týmu připojí tři najatí řidiči doprovodných nákladních vozidel.
Důležitou a pro naše partnery a fanoušky nepostradatelnou součástí výpravy bude mediální tým – tedy tiskový mluvčí Jirka Vintr, dva členové televizního štábu, fotograf Petr Frýba a samozřejmě mediální tvář a patronka projektu Anna Polívková. Televizní štáb bude mít za úkol zdokumentovat průběh celé výpravy pro následné zpracování pro televizní pořad o celé výpravě a navíc z pořízených záběrů vytvořit každý večer krátký sestřih denních událostí pro české sportovní webové stránky. Fotograf Petr Frýba pak bude mít velice náročný úkol pořídit fotografie nejen z trati, ale také zdokumentovat celou výpravu ve všech možných situacích.
Doprovod týmu dále čítá kuchaře Jana „Jerryho“ Jeřábka, asistenta posádek Jiřího Kačírka a logistika Jiřího Houžvíka, jehož významným úkolem bude například každodenní zajištění vysokorychlostního bezdrátového připojení na internet pro mediální tým, aby mohly být každý večer rozeslány newslettery a fotografie českým médiím – netřeba zmiňovat, že najít právě rychlé internetové připojení není v Mexických horách úplně snadnou záležitostí… Manažerem hospitality pak bude plynně španělsky hovořící Roberto Kopecky, který se bude starat o výpravu zástupců partnerů projektu. Ve výpravě tak bude 26 členů týmu a počítá se s účastí 14 zástupců partnerů. Celkový počet členů české výpravy tak čítá 40 osob.